برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ایجاد انگیزه برای تدریس ساعت در بعد از ظهر ، ریاضی سوم ابتدایی

بچه های عزیزم ،در این ویدئو شما یاد میگیرید چگونه بصورت خلاقانه ساعت در بعد از ظهر را تشخیص دهید.در ادامه هم نکاتی در مورد آموزش ساعت به بچه های دبستانی در منزل با هم میخوانیم.

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

 گفتن زمان یک مهارت مهم در زندگی روزمره است، اما همه ما می دانیم که یادگیری با وجود تعداد وسایلی که در خانه داریم و ما را وقت شناس نگه می دارند، چقدر دشوار است.

قبل از اینکه فرزندتان بتواند زمان را روی ساعت بگوید، باید بفهمد که زمان چگونه با تجربیات خودش ارتباط دارد. می توانید از سنین پایین با انجام برخی فعالیت ها و بازی های ساده، آگاهی آنها را نسبت به زمان افزایش دهید.

 یادگیری زمان و ساعت در منزل

 برای حمایت از فرزندتان در ریاضیات، نیازی به متخصص بودن ندارید! در اینجا پنج راه ساده اما مؤثر برای کمک به فرزندتان برای یادگیری زمان بیان شده است:

 1. زمان مکالمه

 با ذکر زمان در نقاط مختلف روز توجه کودک را به زمان جلب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «ساعت 5 است – زمان صرف چای،» یا «ساعت 7 است – زمان حمام کردن ».

 2. ساعت در خانه

 اجاق‌ها، تلفن‌ها، مایکروویوها، تلویزیون و رایانه‌ها همگی زمان را نشان می‌دهند، اما بهترین راه برای یادگیری نحوه تشخیص زمان و مهمتر از همه، درک چگونگی گذر زمان استفاده از ساعت‌های آنالوگ عقربه دار است.

 با بچه های کوچک، به جای ساعت های دیجیتال، با ساعت های آنالوگ شروع کنید. این کاری است که آنها در مدرسه انجام خواهند داد. حرکت عقربه‌ها را از ثانیه به دقیقه و سپس به ساعت تماشا کنید، و تمرکز خود را بر بیان زمان به ساعت و نیم ساعت بگذارید.

 بسیار مهم است که کودکان بتوانند ساعت های موجود در خانه را ببینند، بنابراین یک ساعت را در اتاق خواب کودک خود قرار دهید. در حالت ایده‌آل باید عقربه ساعت و عقربه دقیقه روشن داشته باشد زیرا اینکار به آنها کمک می‌کند تا بفهمند عقربه کوتاه ساعت را نشان می‌دهد و عقربه بلند دقیقه را نشان می‌دهد.

 3. پنج، شصت و 24 - اعداد زمان هستند.

 اگرچه مضرب های 10، 100 و 1000 اعداد کلیدی در هنگام اندازه گیری هستند، زمان بر روی 60 متمرکز است. مطمئن شوید که فرزند شما به اعداد و شمارش از 1 تا 60 اطمینان دارد زیرا این کار تشخیص زمان را آسان تر می کند. تمرین شمردن پنج تا پنج تا کمک خیلی زیادی می تواند به شما بکند.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود